Informatie over Campfire

Op deze pagina vind je meer informatie over het gebruik van de Campfire-app. Heb je een vraag? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Vul dan het formulier onderaan deze pagina in.

Veelgestelde vragen

Algemeen en inloggen

1.
Wat is het doel van Campfire?

Het doel van de app is om jou als fellow ook na de behandeling te helpen om in herstel te blijven. Campfire is een app waar Yes We Can-fellows elkaar elke dag vinden en steunen. Door regelmatig een sessie bij te wonen blijf je werken aan je herstel en geef je dit door aan de andere fellows. 

2.
Welke afspraken gelden er binnen Campfire?

Om de app voor iedereen zo veilig en goed mogelijk te laten werken, is het belangrijk dat je je als gebruiker aan de volgende afspraken houdt:

  • Voor de helderheid van de Yes We Can boodschap vragen wij je slechts de termen binnen het programma van Yes We Can te hanteren. Geen klinieken of substanties bij naam te noemen, en niet te cross-sharen (dat wil zeggen op elkaar te reageren, maar uitsluitend uit eigen ervaring) en in de ik-vorm te spreken;
  • We houden ons altijd aan de vier kernwaarden: Respect, Openheid, Eerlijkheid, Bereidwilligheid;
  • Niet schelden;
  • Praat alleen over jezelf, niet over andere fellows;
  • Alles wat je hier deelt is anoniem, zodat je vrij bent om te delen wat je wilt delen;
  • Geen telefoonnummers, e-mailadressen, social media accounts of andere contactgegevens aan elkaar doorgeven.
3.
Hoe kan ik inloggegevens voor Campfire krijgen?

Fellows die klaar zijn met hun behandeling bij Yes We Can Clinics, krijgen op de laatste dag van hun behandeling automatisch een registratiecode toegestuurd via e-mail. Ben jij al langere tijd klaar met je behandeling bij Yes We Can Clinics en wil je graag een registratiecode ontvangen? Stuur dan een mail naar [email protected].

4.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

Je kunt je eerder van ons ontvangen registratiecode nog eens opzoeken en deze opnieuw invoeren. Wanneer je deze niet meer hebt of niet kunt vinden, kun je contact met ons opnemen door te mailen naar [email protected]. Wij zullen je registratiecode dan opnieuw aan je sturen.

5.
Hoe gaat Campfire om met mijn privacy?

Campfire gaat op een volledig veilige manier met je gegevens om. De audio wordt niet door ons beluisterd en wordt slechts enkele seconden bewaard, om ervoor te zorgen dat de andere fellows in de sessie de audio ook kunnen horen. Onze collega's luisteren nooit mee naar de gesprekken en kunnen deze ook niet terugluisteren.

De chat wordt tot 7 dagen na het eindigen van de chat bewaard, zodat we onderzoek kunnen doen wanneer een fellow misbruik rapporteert. Na afloop van de termijn van 7 dagen wordt de chat automatisch verwijderd. Bekijk onze privacyverklaring voor nog meer informatie.

Aantal deelnemers

1.
Wat is het minimum en maximum aantal deelnemers aan een sessie?

Een sessie gaat door vanaf minimaal 3 deelnemers. Dit doen we om de veiligheid te garanderen. Wanneer je in een sessie zit met minder dan 3 deelnemers ontvang je een melding dat de sessie helaas niet door kan gaan wegens onvoldoende deelnemers.

Sessies bestaan uit een maximum van 5 deelnemers. Wanneer er meer dan 5 deelnemers op hetzelfde tijdstip aan willen sluiten, worden zij automatisch en willekeurig verdeeld over verschillende sessies.

2.
Hoe kun je zien wat het aantal deelnemers van een sessie is?

Zie het voorbeeld hierboven: tijdens een sessie zie je onderin het scherm als het ware je eigen benen. Daarnaast zie je in het voorbeeld nog 5 andere karakters.
Je zou kunnen denken dat er dus 6 deelnemers in de sessie zitten. Echter, het karakter in het midden met het ruitje eromheen is de ‘moderator’. Dit is geen echt persoon, maar deze is voorgeprogrammeerd. De moderator is degene die de sessie inleidt en eindigt.

faq

Campfire-sessies

1.
Hoe weet ik wanneer er sessies zijn?

Wanneer je inlogt in de app kom je in de agenda terecht. Zie je een sessie staan waaraan je wilt deelnemen? Klik dan op het belletje en je ontvangt een notificatie 15 minuten voorafgaand aan de sessie.

2.
Wat moet ik doen voordat ik een eerste keer deelneem aan een sessie?

Zorg ervoor dat het geluid van je telefoon aanstaat en dat je microfoon is ingeschakeld.

3.
Hoe lang duurt een sessie?

Dit hangt af van het aantal deelnemers en kan variëren van 15 minuten tot 35 minuten.

4.
Wanneer kan ik aansluiten bij een sessie?

5 minuten voordat een sessie start, kun je klikken op ‘Aansluiten’. Hierna kom je terecht in de wachtkamer. Bovenin zie je een timer die aftelt tot aan de start van een sessie. In de wachtkamer kun je aangeven hoe je erbij zit: blij, boos, bedroefd of bang.

5.
Wat gebeurt er als ik te laat ben met aansluiten?

Helaas is het niet mogelijk om alsnog bij een sessie aan te sluiten wanneer je te laat bent. Je zult dan zien staan dat de sessie gesloten is. Wanneer je gebruikmaakt van de notificatiefunctie (het belletje wat bij een sessie staat) is de kans dat je een sessie mist een stuk kleiner.

6.
Hoe weet ik wanneer ik aan de beurt ben om te delen?

Je ziet vanzelf in beeld wanneer je aan de beurt bent om te delen. Iedere fellow komt een keer aan de beurt en de volgorde van delen is willekeurig.

Wanneer het jouw beurt is, zie je ‘Druk op de Delen knop om je verhaal te doen’.

Is iemand anders aan de beurt? Dan staat er ‘Iemand anders is aan de beurt om te delen’. 

Je krijgt eenmalig 5 minuten de tijd om je verhaal te delen. Tik op de knop 'Delen’ en doe je verhaal. Wanneer je hierop klikt, horen andere fellows direct wat je vertelt.

Ben je klaar met delen? Tik dan op ‘Stop met delen’.

7.
Hoe kan ik reageren wanneer iemand aan het delen is?

Tijdens het delen zie je 2 gebaren die je herkent vanuit je behandeling bij Yes We Can Clinics. Wanneer iemand anders aan het delen is, kun jij als luisterende fellow op 2 manieren reageren: links in beeld zie je een handje waarmee je liefde stuurt, rechts in beeld zie je een handje waarmee je herkenning deelt.

8.
Kan ik tijdens een sessie ook andere apps gebruiken?

Technisch gezien is het mogelijk om tijdens een sessie een andere app te openen. Maar het is vanuit de kernwaarden van Yes We Can voor de andere fellows wel zo prettig dat je met aandacht naar de andere fellows luistert en het gebruik van andere apps uitstelt totdat de sessie is afgelopen.

9.
Hoe werkt de chat?

Nadat een fellow zijn verhaal heeft gedeeld, verschijnt het chatvenster. De andere fellows, behalve de fellows die zijn of haar verhaal heeft gedeeld, krijgen dan 2 minuten de tijd om via chat te reageren op de fellow die gedeeld heeft. Wanneer je klaar bent met chatten kun je dit aangeven door naar rechts te swipen. Wanneer ook de andere fellows in de chat dit doen dan wordt de chattijd automatisch beëindigd.

10.
Wat betekent het wanneer een van de karakters lichtgrijs wordt van kleur?

 Dit betekent dat deze fellow de sessie verlaten heeft. Dit kan bewust of onbewust gegaan zijn (bijvoorbeeld wanneer de verbinding verbroken is).

Overige vragen

1.
Waar kan ik het melden als iemand zich tijdens een sessie niet aan de gedragsregels houdt?

Wanneer een fellow zich tijdens zijn of haar spreektijd niet aan de afspraken houdt kun je dit melden door rechts bovenin op de knop ‘Probleem melden’ te tikken. Wanneer meerdere fellows dit doen wordt de spreektijd van de fellow beëindigd.

Houdt een fellow zich tijdens de chat niet aan de afspraken? Dan kun je dit melden aan het einde van een sessie. Klik op ‘Houdt een fellow zich niet aan de gedragsregels? Geef het door aan YWCC’.

2.
Waarom kan ik tijdens een sessie geen screenshots maken?

Dit doen we om de veiligheid en anonimiteit te waarborgen.

3.
Waar kan ik het melden als ik vragen of opmerkingen heb over de app?

Dit kan door in het menu in de app te klikken op ‘info & feedback’. Hier word je doorgelinkt naar een internetpagina waar je een contactformulier kunt invullen. Hier kun je ook technische problemen met de app melden. Daarnaast mag je ook altijd contact opnemen via [email protected]

4.
Kan ik Campfire alleen op mijn telefoon gebruiken, of ook op mijn tablet of laptop?

Campfire werkt het beste op je telefoon. Op een tablet zou Campfire ook moeten werken, op een laptop niet.

Ik heb een andere vraag

Staat jouw vraag hier niet tussen? Maak dan gebruik van het formulier hieronder. Je mag hier natuurlijk ook jouw ervaringen, suggesties of bugs mee doorgeven.

Kijk voor meer informatie over jouw privacy in ons privacyreglement.