Tevredenheid medewerkers

In het voorjaar van 2019 heeft Yes We Can Clinics een groot medewerkerstevredenheidsonderzoek laten houden door onderzoeksbureau DUO Market Research. We vinden het namelijk enorm belangrijk om te weten wat de mensen die zich elke dag voor 200% inzetten voor onze fellows en hun families vinden van Yes We Can Clinics als werkgever. Inmiddels zijn de resultaten binnen en die delen we graag met u op deze pagina.

Mooie resultaten
We zijn allereerst ongelooflijk dankbaar voor de hoge respons: maar liefst 79% van onze mensen heeft de enqûete ingevuld. Daarnaast zijn we blij met de ontzettend mooie scores die uit het onderzoek naar voren komen. Zo scoren we een 8,5 voor de algemene tevredenheid. Een fantastisch cijfer dat flink boven het gemiddelde van de sector "Zorg en Welzijn" in Nederland ligt. Het percentage medewerkers dat positief is over de sfeer bij Yes We Can en de inhoud van het werk is ongekend: respectievelijk 93% en 91%. Maar het meest trots zijn we op het cijfer waarin de Yes We Canners aangeven in hoeverre ze aangeven dat de cliënten bij Yes We Can Clinics centraal staan. Op dit punt scoren we maar liefst een 8,7 terwijl het gemiddelde binnen onze sector een 7,3 is. We vinden het echt onwaarschijnlijk mooi om te zien hoe iedereen die bij Yes We Can Clinics werkt zich iedere dag inzet om een positieve draai te geven aan de levens van al die jongeren en hun families die ten einde raad zijn. Als niks meer werkt vinden zij bij ons echt een plek waar ze gehoord én geholpen worden.

Wij zijn niet als enige onder de indruk van de resultaten van het onderzoek. Vincent van Grinsven, directeur van DUO Market Research:
Ons bureau heeft de afgelopen twintig jaar voor heel veel organisaties een onderzoek uitgevoerd onder medewerkers naar hun tevredenheid en betrokkenheid. Zelden maak ik mee dat medewerkers zo enthousiast over hun werkgever zijn. En wat vooral opvalt is de 100% focus van iedereen op het belang van de fellows. Echt indrukwekkend!

Wat moet beter?
Natuurlijk sluiten we onze ogen niet voor punten die minder goed gaan. We zijn blij dat we goed scoren op heel veel onderdelen, maar nóg belangrijker vinden we het om te weten op welke vlakken we onszelf moeten verbeteren. Zo geven onze mensen aan dat ze niet tevreden zijn over de hoge werkdruk, de mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, de communicatie binnen ons bedrijf en de zichtbaarheid van de medezeggenschapsraad. Deze feedback hebben we meteen opgepakt en het blijft voor ons een continu punt van aandacht. We gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat we in de toekomst nóg beter in staat zijn om het verschil te maken in de levens van onze fellows en hun families. Yes We Can!